Boyen & Blackie!

Ja,om ni läser rubriken så vet ni nog vilka hästar jag fick idag.Jo,Boyen&Blackie!Det gick jätte bra med båda två!
Blackie hade jag första lektionen,då försökte jag ha en stadig form och få henne att länga sina steg lite.Jag lyckades väldigt bra tycker jag själv,hin hade fina mjuka steg och hade en riktigt fin form!Fin liten B-ponny de där!
Så jag är väldigt nöjd med henne.
 
Med Boyen gick det jätte bra,han va hur fin som helst!Va många som sa Å vad fin han är.Blir så glad när folk säger så.Fast det är ju inte så konstigt,jag har ju ridit honom väldigt mycket och jag känner Boyen VÄLDIGT väl kan jag säga.Men blir ändå glad.Han jobbade jag med att han skulle ha fokus på mig och inte på alla andra,att han skulle lyssna bra och följa med i ALLA svängar.För när vi rider självständigt blir gärna Boyen i o fokus,han blir liksom förvirrade.Typ som varför gör den hästen så och den där hästen så.Hoppas ni fattar.Så jag jobbade honom med det.Gick väldigt bra och han ade väldigt bra fokus på mig får jag lov och säga.Han hade en väldigt fin form och hade en bra tackt under hela lektionen.
måste faktis säga nu att jag tycket att jag lyckets bra med honom,duktig ryttare och ponny!Är faktis nöjd över honom och över mig själv!Hela passte bara kändes väldigt bra måste jag ju säga!
Så jag är nöjd över dem små ponnysarna!Har vart en jobbigt dag idag,för Bullen hade ju sönder sin vattenkopp så det sprutade ju vatten i hela stallet typ.Så Bullen och Fille blev tvättade!Så vi fick skotta blött torv ett tag!!Haha,ibland är dem ju bara för dumma,varför skulle han klia sig på den?Jadu.Men men sånt är livet..
Annars har det varit väldigt bra tycker jag.Kommer kanske en videoblogg sen,får se om jag hinner..Vet också att alla svar dröjer väldigt länge men jag vet inte när jag har tid..Tror att dem kommer i kväll men det blir inte i någon videoblogg tyvärr.
Men vi ses sen!
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Bullen är ju lite klantig, hahaha!;)

Svar: Lite kanske:)
Ebba Lagerström

2012-08-02 @ 19:50:47
URL: http://hastgladamatilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback