Ridpasset!

Ja som jag sa tidigare så gick det skit,skit,skit bra iddag!Vi hade hoppning och han va helt perfekt!Ja,ja fick Boyen..Vi hoppade tre olika övningar eller vad man ska säga.Och det gick jätte bra.Vi hoppade samma övning i torsdag och det gick piss d¨åligt på honom,han va jätte lång ibland i galoppen och hoppade då jätte stort.ELler så va han jätte kort och hoppade jätte nära.
Men idag va hän jätte pigg.Men jag fick in honom i en fin rytm vilket gjorde att han hade precis 6 galoppsprång imellan!Alla språng blev helt perfekta kan jag säga.Jag själv va mycket mera uppsträckt och höll i tyglen mycket mer,han fick ett bättre stöd av mig vilket gjorde det lättare för oss båda!Nu har jag äntligen lärt mig hur jag ska gör,hålla in honom och INTE låta honom rusa iväg i full kareta.För då blir det jätte konsdiga hoppa kan jag säga..
Men idah fick vi värkligen till det!!NU ska vi bara fortsätta att träna så vi snar ska kunna starta lite tävlingar igen!Tror att det kommer bli hur bra som helst det här!Han har ju sån himmla fin hoppteknink och jag tror värkligen på honom,han kommer bli en grym hopphäst!Lite träning först bara så ska han nog kunna hoppa lite högre höjder!!Men det är nog en liten bit kvar..Men jag ska lätt fortsätta att träna på honom,då kommer nog allt bli perfa..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback