Att resa sig upp igen...

nHar fått en fråga om vem som står överst på din lista.Asså den som du älskar mest i hela världen...Ja fick den inte här på bloggen utan utanför den..
För mig är det enkelt..LUDDE<3Ludde står alltid högst upp på min lista.Han är alltid bäst,han va alltid bäst.Han va
liksom MIN.Mitt absolut första egna husdjur..Ja va helt överlycklig när vi hämtade honom.Han va det underbaraste och är det fortfarande.Han va så himmla bra!Han tar lätt mest plats i mit hjärta.Jag älskar honom mer en ALLT annat,inget är bättre en honom.
Men sen kom ju dagen som man inte vill ska komma.Då mamma sa att vi va tvungna att ta bort honom.Ann ville inte säga det till oss,hon tyckte det va jätte jobbigt.Mamma tyckte det va jätte jobbigt att säga det till mig.Men när hon sa det blev det HELT tomt i mitt huvud.Ja bara VA??Ludde ska inte dö han ska leva jätte länge till.Livet har ju så gått som bara börjat..MEn det blev så.Jag grät och grät och grät lite till.Det fanns i inte i mitt huvud.Att honom jag älskar mest i hela världen skulle försinna,va borta för evigt.Det gick inte att förstå.Det går inte att förstå nu med.an va ju min.Bara MIN.Det va så himmla hemskt.
Sen en dag va han bara borta.Han va död..Då hade jag gråtit i 3 dagar.Så när jag kom hem från ridlägret gick jag upp och tittade.Jag hade hoppas på ett under,att han va kvar.Men han va borta.Helt borta..Så hemskt tyckte jag..
Men då insåg jag att det va bara att ställa sig upp igen,ta nya tag och fortsätta i livet framåt.Det spelade ju ingen roll om jag grät i en vecka efter,han va ju ändå borta för det.Men jag mins honom som den bästa i mitt liv..
Jag ljuger om jag inte säger att några tårar runit ner för min kind undertiden jag skrivit detta.Olli sitter bredvid och bara titta på mig som om ska vi inte leka,hallå Ebba snäll...HAn är så himmla underbar men ändå inte Ludde.Ludde va speciellast för mig och är det fortfarande.Olli är ju såklar bäst.Men han är inte Ludde.Olli är Olli och han har sin plats i hjärtat.Men Ludde har sin plats och den platsen är varm!Jag bilr så lycklig när jag tänker på honom.JAg blir ledsen för att jag är glad.Glad över att jag fick ha honom..VÄRLDENS BÄSTA KANIN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback